VILKÅR OG BETINGELSER

Hvem vi er

Søhøjhus, CVR 43265504, (herefter - Webshop) leverer det indhold, der er tilgængeligt på hjemmesiden http://sohojhus.dk og leverer varer/ydelser i overensstemmelse med de nedenfor anførte Handelsbetingelser.

Generelle vilkår

Hvis forbrugeren køber varer eller ydelser via hjemmesiden, er en sådan gensidig aftale underlagt Dansk nationallovgivning.

Bestilling af varer

Priserne og specifikationerne for de produkter, der sælges i webshop, er angivet ved siden af produkterne. Tilføj de ønskede produkter til indkøbskurven for at afgive ordrer. Udfyld alle de påkrævede felter og vælg den bedst egnede leveringsmetode. Den samlede pris for ordren med levering vises derefter på skærmen. Foretag en købsbetaling for at afgive en ordre. Efter afgivelse af ordren vil du få tilsendt en e-mail med ordrebekræftelse og e-faktura.

Betaling

Webshop modtager betaling med kort (Dankort/VISA, VISA, VISA Electron, Mastercard) eller bankoverførsel. Bankoverførslen skal betales inden for 3 dage, ellers vil ordren blive annulleret. Alle beløb er i DKK - Danske kroner og er incl. moms. Webshop bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, kortoplysningerne ikke kan læses udefra. Kontrakten mellem netbutikken webshop træder i kraft ved vellykket betaling af ordren. Hvis ordren af anden grund ikke kan opfyldes, vil køber blive informeret, og det indbetalte beløb vil blive tilbagebetalt hurtigst muligt, dog senest inden for 14 dage efter afsendelse af meddelelsen til kunden. Tilbagebetaling sker til den af køber angivne bankkonto ved overførsel.

Levering

Webshop leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00 inden for 2-5 hverdage (vær opmærksom på, at levering til småøer kan tage lidt længere). Leveringsomkostninger vises før ordrebekræftelse. Varerne leveres oftest i tidsrummet mellem kl. 8 og 16. Vi leverer ikke til Bornholm, Grønland og Færøerne. Vi leverer med DPD/PostNord, men forbeholder os retten til at levere med andre leveringspartnere i særlige tilfælde.

Garanti

There is a 14-day full right of return on items purchased in our Webshop. The period is calculated from the day you receive the order. Return costs must be borne by you. Cancellation must be reported to us no later than 14 days after the purchase and the Buyer is obliged to send the item to the Webshop without delay, however no later than 14 days after receipt of the item. Here is the cancellation form.

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i produkter og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Fortrydelsesretten gælder ikke, hvis køber er en juridisk person/erhverv.

The returned product must be in the original packaging. Webshop reserves the right to refuse the Buyer to exercise the right of withdrawal or to charge a compensation fee,  if the product is damaged by negligent handling during use or without following the instructions or, if the original packaging of the product is lost or significant damaged.

To return the product, it is necessary to submit an application addressed to  Søhøjhus – send it to the e-mail: [email protected], including the invoice number, date, payment, payd amount, account number and reason for return. Upon return, please contact and send complaints to:

Søhøjhus, Address: Høve Bygade 9, 4550 Asnæs, DENMARK

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Webshopen er ikke ansvarlig for forsinkelse eller manglende opfyldelse af forpligtelser eller nogen anden form for manglende opfyldelse på grund af omstændigheder og forhindringer uden for Webshoppen rimelige kontrol. Køber informeres om opståen af sådanne forhold.

Forbrugerrettigheder for ikke-overensstemmende varer

Webshoppen er ansvarlig for, at de solgte varer til køber ikke er i overensstemmelse med kontraktvilkårene på leveringstidspunktet. Køber skal straks informere onlinebutikken om varernes manglende overensstemmelse – dette gøres ved at indsende en klage ved at kontakte netbutikken elektronisk: [email protected]

Webshoppen er ikke ansvarlig for mangler, der er opstået efter levering af varen til køber. Såfremt de købte varer har mangler, som webshoppen er ansvarlig for, har køber ret til uden beregning at anmode om afhjælpning af mangler ved varen eller ombytning til et nyt produkt. Hvis varerne ikke kan repareres eller ændres, refunderer netbutikken køberen alle betalinger, der er fastsat i kontrakten. Webshop svarer på købers klage inden for 14 dage.

Databeskuttelse

Behandlingen af personoplysninger sker i overensstemmelse med Danmarks GPDR-lovgivning. Ved at indtaste de nødvendige oplysninger ved ordreafgivelse bekræfter en køber, at han/hun har læst og accepterer, at de af ham oplyste data bruges til at sætte sælger i stand til at acceptere købers ordre og levere varen i overensstemmelse med kravene for lovgivningen i Danmark. Ved at indtaste oplysningerne accepterer køber, at meddelelser vedrørende behandlingen af købers ordre sendes til den angivne e-mail. Webshoppen giver kun transportvirksomheden de data, der er nødvendige for levering af varer - navn, efternavn, telefonnummer, e-mailadresse, leveringsadresse.

Hvis køber udtrykkeligt har accepteret at modtage markedsføringsmeddelelser fra webshop, vil webshoppen kontakte kunden med information om nyheder og aktuelle tilbud. Til dette formål anvender netbutikken den af Køber oplyste e-mailadresse ved ansøgning om markedsføringskommunikation. Køber kan til enhver tid fravælge markedsføringskommunikationen ved at skrive en e-mail til: [email protected]

Tvistbilæggelsesprocedure

I forhold, der ikke er omfattet af disse vilkår og betingelser, forpligter webshoppen og køber sig til at overholde de love og regler, der er gældende i Danmark. Partnerne skal bilægge enhver tvist ved forhandling eller korrespondance. Kan tvisten ikke afgøres ved forhandling eller korrespondance, skal parterne bilægge tvisten ved Landsretten.

Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
 Nævnenes Hus, Toldboden 2
 8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/ 

Indkøbskurv